“Ailemle Kitap Okuyorum” etkinliği kapsamın da, okullar tarafından öğrenci ve velilerin birlikte okuyabilecekleri bir kitap okuma takvimi hazır lanır. Bu takvim, çocukların yaş ve gelişim sevi yelerine uygun, değerler eğitimi ve sosyal beceri gelişimini destekleyen kitapları içerecek şekilde düzenlenir. Okul rehberlik servisinin katılımıyla, seçilen bazı kitaplar bibliyoterapi amaçlı olarak belirlenir. Bibliyoterapi, okuyucuların duygusal, sosyal veya psikolojik gelişimlerini desteklemek amacıyla ki taplardan yararlanılan bir yöntemdir. Bu süreçte, çocuklar ve gönüllü veliler belirli konular üzerin de düşünme, duygularını tanıma ve çözüm yol ları bulma becerilerini geliştirirler. Bu etkinlik ile öğrenciler, eleştirel düşünme be cerilerini pekiştirir, düşüncelerini ifade etme yeteneklerini geliştirir ve bireysel olarak okuma alışkanlığını edinirken toplumsal ve kültürel de ğerleri öğrenirler. Aileler de bu sürece aktif ola rak katılarak çocuklarının gelişimini yakından ta kip eder ve onlara rehberlik eder.
Okuma için önerdiğimiz kitaplar şunlardır.
a :“Dünyanın En Korkak Hayvanı” (Caner SARIOĞLU)
b :“İyilik Timi” (Metin ÖZDAMARLAR)
C : :“Faruk” (Caner SARIOĞLU)
d :”Bir Öykü Yazalım Mı?” (Cemil KAVUKÇU)